برای مثال، با دانستن اینکه مشتریان قبلا چه چیزهایی را دیدهاند یا خریدهاند، هوش مصنوعیمیتواند پیشبینی کند که آنها ممکن است در آینده به چه چیزی علاقهمند باشند. بازاریابی خودکار با هوش مصنوعی، مدیریت کمپینهای بازاریابی را بسیار ساده میکند. این ابزار هوش مصنوعی در مارکتینگ اتومیشن میتواند کارهایی مانند زمانبندی پستها، ارسال ایمیل در بهترین زمانها و حتی پاسخ به پرسشهای اولیه مشتری را خودکار کند. محصول ایرانی «همهوش» نیز با بهرهگیری از فناوریهای نوین هوش مصنوعی، نقشی کلیدی در این فرآیند دارد. یکی از نوآوریهای مهم در اتوماسیون بازاریابی، ترکیب آن با هوش مصنوعی (AI) است.
چرا بازاریابان باید از هوش مصنوعیدر اتوماسیون بازاریابی استفاده کنند؟
استفاده درست و بهجا از اتوماسیون بازاریابی و کنترل اثربخش سفر مشتری، مشروط به داشتن یک استراتژی قوی و جمعآوری دادههای مورد نیاز از مخاطبان و مشتریان هدف است. یکی از مهمترین مزایای استراتژیهای بازاریابی با هوش مصنوعی، قابلیت تحلیل عمیق دادههای مشتری است. این فناوری به بازاریابان کمک میکند تا رفتار مشتریان را بهتر درک کرده و پیامهای بازاریابی شخصیسازیشدهای ارائه دهند. همچنین، با پیشبینی رفتار مشتریان، میتوان کمپینهای بازاریابی هدفمندتر و مؤثرتری طراحی کرد.
ابزارهای هوش مصنوعیدر بازاریابی با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعیو یادگیری ماشین، قادرند حجم زیادی از دادههای مشتریان را تحلیل کرده و الگوهای رفتاری آنها را شناسایی کنند. از این طریق، برندها میتوانند تصمیمات بازاریابی خود را با دقت بیشتری اتخاذ کرده و تجربه کاربری بهتری ارائه دهند. همچنین این ابزارها میتوانند به شناسایی فرصتهای جدید و بهبود استراتژیهای فعلی کمک کنند، و در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل و رضایت مشتریان شوند. اتوماسیون بازاریابی به استفاده از نرمافزارها و ابزارهای دیجیتال برای خودکارسازی وظایف و فرآیندهای بازاریابی گفته میشود.
اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن چیست؟
هیچ کس دوست ندارد نیازهای خودش را تکرار کند و به همین دلیل است که اتوماسیون بازاریابی برای مشتریان بسیار عالی است. با اتوماسیون، مشتریان بدون توجه به کانالی که با شما تماس میگیرند، این تجربه را دارند. اتوماسیون بازاریابی صرفا محدود به این نیست که چه کاری میتواند برای کسب و کار شما انجام دهد. علاوه بر این با حل نقاط درد مشترکی که در عصر دیجیتال و همهکانالها به وجود آمدهاند، برای مشتریان شما سودمند است. مشتریان شما غرق در اطلاعاتی هستند، که یافتن پاسخهای مورد نیاز را دشوار میکند.
با استفاده از هوش مصنوعی، بازاریابان میتوانند تحلیل دقیقتری از دادهها داشته باشند، رفتار مشتریان را پیشبینی کنند و کمپینهای بازاریابی شخصیسازیشده و هدفمندتری طراحی کنند. مارکتینگ اتومیشن یا اتوماسیون بازاریابی یکی از راهکارهای نوین است که به کسبوکارها کمک میکند تا فرایندهای بازاریابی خود را به صورت خودکار و با کمترین دخالت انسانی انجام دهند. این فرآیند شامل ارسال ایمیلها، پیگیری مشتریان، مدیریت تبلیغات، تجزیه و تحلیل دادهها و حتی ارائه خدمات به مشتریان است. حالا با ظهور فناوریهای هوش مصنوعی، این امکان به وجود آمده که مارکتینگ اتومیشن به طور هوشمند و بهینهتری انجام شود.
اهمیت اتوماسیون هوش مصنوعیدر بازاریابی
سیستمهای هوش مصنوعیمیتوانند پیش بینیهای دقیق تری از رفتار مشتریان ارائه دهند و کمپینهای بازاریابی را به طور خودکار و با کارایی بسیار بالا بهینه سازی کنند. به این ترتیب، برندها قادر خواهند بود تا محتوای خود را در زمانهای دقیق و با پیامهای شخصی شده به مخاطبان ارسال کنند. به عنوان مثال، در اوایل فرآیند پروش لید، آموزش و آگاهی ممکن است وظیفه مهمیباشد. اتوماسیون بازاریابی میتواند محتوای مفیدی را ارائه دهد که باعث ایجاد اعتماد و احترام به نام تجاری شما شود و به آنها در درک آنچه که نیاز دارند؛ کمک کند. اتوماسیون بازاریابی همه چیز درباره استفاده از نرمافزار برای خودکارسازی فعالیتهای بازاریابی است.
اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدرن بازاریابی، امکان مدیریت مؤثرتر و کارآمدتر فرآیندهای بازاریابی را فراهم میکند. با استفاده از این تکنولوژی، کسبوکارها میتوانند با بهینهسازی تعاملات خود با مشتریان، افزایش نرخ تبدیل، و شخصیسازی ارتباطات، به نتایج مطلوبتری دست یابند. از طریق تحلیل دادهها، پرورش لید و پیادهسازی کمپینهای هوشمند، مارکتینگ اتومیشن به شرکتها کمک میکند تا در دنیای رقابتی امروزی موفقتر عمل کنند. اما برای بهرهبرداری کامل از این ابزار، نیاز به برنامهریزی دقیق، انتخاب صحیح نرمافزار، و نظارت مستمر بر نتایج است. در نهایت، اتوماسیون بازاریابی تنها یک ابزار است و موفقیت واقعی از طریق هماهنگی میان استراتژیهای بازاریابی و استفاده هوشمندانه از آن به دست میآید. اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن ابزاری کارآمد و قدرتمند برای خودکارسازی بازاریابی و سهولت در اولویت بندی و اجرای وظایف بازاریابی است.
اتوماسیون بازاریابی میتواند با نظارت و مدیریت کارشناس سوشال مدیا، این کار را به صورت مرتب و خودکار انجام دهد. اگر پاسخ شما به همه یا اکثر این سوالات «بله» است، کسبوکارتان بدون شک به استفاده از اتوماسیون بازاریابی نیاز دارد و استفاده از این ابزار به رشد شما کمک ویژهای خواهد کرد. اتوماسیون بازاریابی، پیچیدهتر از این حرفها است؛ مثلا ممکن است در یک وبسایت، محصولاتی بر اساس علاقه کاربر یا جستجویی که در لابهلای محصولات انجام داده است به نمایش دربیاید و روی آنها تخفیفهایی در نظر گرفته شود. وقتی ما خیلی زیاد ایمیل مارکتینگ اتومیشن داشته باشیم ایمیلها دیگر باز نمیشوند و بعد از مدت کوتاهی میبینیم که سر از پوشه اسپم کاربران درآوردهایم.
تاریخچه مشتریان خود را درک کنید و پاسخهای خودکار را بر اساس خریدهای قبلی، اقدامات درون محصول یا ارزش مادام العمر انجام دهید. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ابزاری است که میتوانید کمپینهای ایمیلی قطرهای ایجاد کنید و موفقیت آنها را پیگیری کنید. بدون قابلیت پرورش سرنخ، تبدیل سرنخها به مشتریان بالقوه دشوار تر خواهد بود. Optimus Prime معتقد است که اتوماسیون بازاریابی یکی از بهترین راهها برای ایجاد یک برنامه بازاریابی است که با شرکت شما رشد میکند. علاوه بر این، شما میتوانید بخشهای دیگری مانند فروش و خدمات مشتری را نیز همسو کنید.
- یکی از مهمترین مزایای استفاده از هوش مصنوعیدر بازاریابی، امکان شخصیسازی تجربه مشتری است.
- {
- تولید سرنخ، ارسال ایمیل به صورت خودکار و در نهایت اعلام امادگی مشتری برای خرید.
- |}
- اگر هوش مصنوعیاشتباهی کند یا مشکلی پیش بیاید، برای تغییر برنامههای بازاریابی خود آماده باشید.
- چه زمانی کسبوکار ما رونق پیدا کرده و در دل مخاطب یک برند محبوب میشویم؟ وقتی که رضایت مشتری را بدست آورده باشیم.
- {
- این تعامل به شما کمک میکند تا مشتریان خود را در مسیر وفادار شدن قرار دهید.
- |}{
- این ابزارها به کسبوکارها کمک میکنند تا به سرعت محتوای باکیفیت و بهینه برای وبسایتها، شبکههای اجتماعی و کمپینهای تبلیغاتی تولید کنند و با کاهش زمان و هزینه، نتایج بهتری در جذب مخاطب و افزایش تعاملات کسب کنند.
- |}
به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین میتواند با استفاده از AI، محصولات مرتبطی را به هر مشتری پیشنهاد دهد یا تخفیفهای خاصی را برای آنها در نظر بگیرد. این امر باعث میشود که مشتریان احساس کنند که به آنها اهمیت داده میشود و در نتیجه، احتمال خرید آنها افزایش مییابد. با پیادهسازی یک سیستم امتیازدهی به سرنخها، میتوانید سطح علاقه مشتریان بالقوه به محصولات یا خدمات شما را ارزیابی کنید. به این ترتیب، هر سرنخ براساس امتیاز خود، به عنوان یک سرنخ کمکی یا سرنخ اصلی تلقی میشود. وقتی یک سرنخ اصلی معیارهای مشخصی را برآورده میکند، سیستم بهصورت اتوماتیک آن را به تیم فروش منتقل میکند.
چطور میتوانم از بازاریابی خودکار در شرکت خود استفاده کنم؟ برای استفاده از بازاریابی خودکار در شرکت خود، ابتدا باید یک سیستم بازاریابی خودکار راهاندازی کنید. سپس نیاز است تا فرآیندهای بازاریابی شرکت خود را شناسایی کرده و بهبود بخشید. با تعیین اهداف بازاریابی و انتخاب ابزارها و راهکارهای مناسب، میتوانید از این فناوری برای بهبود عملکرد و کارایی فرآیندهای بازاریابی خود استفاده کنید. این مانند پرستاری است که قرار ملاقاتها را به شما یادآوری میکند و مطمئن میشود که هرگز داروی خود را از دست نمیدهید. هوش مصنوعیرا میتوان به خوبی در مراقبتهای بهداشتی با ابزارهای پزشکی خودکار استفاده کرد.
این تکنولوژی امکان تحلیل دقیق دادهها، پیشبینی رفتار مشتری و اجرای کمپینهای هدفمند را فراهم میکند؛ گامیکه میتواند تفاوت بین یک کمپین معمولی و یک موفقیت چشمگیر باشد. با هوش مصنوعیدر مارکتینگ اتومیشن، میتوانید پاسخ به این سوالات رایج را خودکار کنید. هوش مصنوعیمیتواند به سرعت پاسخها را ارائه دهد، در زمان مناسب به مشتریان کمک کند و آنها را به اطلاعات مفید راهنمایی کند. این باعث صرفهجویی در زمان میشود و خدمات مشتری شما را هوشمندتر و کارآمدتر میکند. طبق آمار، در ۳۵ کشور مختلف، ۹۰ درصد از بازاریابان برای خودکارسازی ارتباط با مشتری از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکنند.
۱۰ تکنیک افزایش مشتری و درآمد
مارکتینگ اتومیشن با هوش مصنوعیمیتواند برای بازاریابان یک تغییر اساسی باشد. این فناوری، شخصیسازی تجربیات مشتری و محاسبه بازگشت سرمایه شبکههای اجتماعی را آسانتر میکند. چتباتهای هوش مصنوعیبه شرکتها کمک میکنند تا خدمات مشتریان خود را بهصورت ۲۴ ساعته ارائه دهند.
وظایف تکراری مانند تحقیق کلمات کلیدی، زمانبندی پستها در شبکههای اجتماعی و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی با استفاده از هوش مصنوعیبهصورت خودکار انجام میشوند. این امر باعث صرفهجویی در زمان و هزینه میشود و بازاریابان را قادر میسازد تا بر روی فعالیتهای استراتژیکتر تمرکز کنند. اتوماسیون بازاریابی یکی از مؤثرترین کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعیاست که به برندها امکان میدهد فرآیندهایی مانند ارسال ایمیل، مدیریت کمپینها، تبلیغات هدفمند و پیگیری مشتری را به صورت خودکار انجام دهند. هوش مصنوعی میتواند دادههای بزرگ (Big Data) را تحلیل کند و مشتریان را بر اساس رفتار، علاقهمندیها و تعاملات قبلی آنها به گروههای مشخص تقسیم کند. این سطح از دقت، به بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی اجازه میدهد تا کمپینهایی دقیقتر و هدفمندتر اجرا شوند که تأثیر مستقیم بر جذب مشتری دارد.
اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسب و کار را متحول میکند؟
آنها میخواهند برنامههای ارجاع را به کار گیرند و منابع اضافی را برای مشتریان فعلی شان فراهم آورند اما مسئله آنست که فرصت این کار را ندارند. استراتژیک بودن در ارتباطات بازاریابی فقط این نیست که به طور مکرر با مخاطبین خود تماس بگیرید، بلکه در نظر گرفتن و ترسیم نقشه سفر هنگام تعامل با خریداران یا مشتریان بالقوه بسیار معنیدار خواهد بود. طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷، ۴۴ درصد از مصرفکنندگان گفتند که تعاملات شخصی، آنها را مجبور به خرید مجدد از شرکت میکند. اساسا اتوماسیون بازاریابی میتواند در ساده سازی تلاشهای بازاریابی شما مفید واقع شود.
مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی در کسبوکارها
اگر به دنبال پیدا کردن راهکارهای مناسب برای بازاریابی کسب و کار خود هستید، میتوانید از چت باتهای تخصصی هوش من بهره بگیرید. در اتوماسیون بازاریابی ما میخواهیم بدانیم چه شخصی، در چه صفحه ای، بر روی چه دستگاهی نگاه میکند. اگر متوجه شویم که نیمیاز مشتریان ما با تلفن همراه هستند و نیمیبا دسکتاپ، میتوانیم برای هر بخش به طور متفاوتی بازاریابی کنیم. برنامههای پرورش مشتریان، میتوانند با داستانهایی جذاب در ذهن ساخته شوند. در سال جدید اتوماسیون بازاریابی از طریق هم افزایی با داستانها گیرا به کار خود ادامه خواهد داد. و چقدر زمان صرف جذب این مشتریان میشود؟ جدای از راه اندازی اولیه نرم افزار و چند تماس تلفنی اولیه، درکل میتوان گفت هیچ زمانی.
تیم بازاریابی هر چقدر هم توانمند باشد، به طور غریزی ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند. ازاینرو اگر سیستم بازاریابی خودکار را استفاده کنید، یک تیم قدرتمند در کنار ابزارها و تکنولوژیهای پیشرفته خواهید داشت. اما مزیت اتوماسیون بازاریابی چیست؟ اگر اتوماسیون بازاریابی را وارد سیستم کسبوکار خود کنید، اولین تأثیرش کارآمدی کارکنان در تمام بخشها خواهد بود. اتوماسیون بازاریابی هوش مصنوعیمیتواند به همراه کامل سفر تبدیل شود و مسافران را از طریق رزرو، پیشنهادات و حتی تجربیات راهنمایی کند.
این بدان معناست که تیمهای بازاریابی میتوانند به جای مدیریت کمپینها، روی کارهای خلاقانهتر و استراتژیکتری تمرکز کنند. توانایی هوش مصنوعیدر انجام این کارها باعث صرفهجویی در زمان میشود و تضمین میکند که کمپینها به صورت کارآمدتر و مؤثرتر اجرا شوند و در نتیجه با تلاش کمتر به نتایج بهتری برسید. هوش مصنوعیاز الگوریتمهای یادگیری ماشینی و قوانینی استفاده میکند که به آن امکان میدهد از دادهها بیاموزد و کارهای معمولا خستهکننده و زمانبر را بسیار آسانتر و سریعتر کند. چتباتها و دستیارهای مجازی هوشمندتر خواهند شد و میتوانند مکالمات پیچیدهتری با مشتریان داشته باشند.
اتوماسیون بازاریابی به تیم شما زمان بیشتری میدهد تا استراتژی بازاریابی شما را تجزیه و تحلیل کند و نحوه جذب بازدیدکنندگان را در نظر بگیرد. یک ارتباط مستقیم بین حفظ و جذب مشتری و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) وجود دارد. چراکه اگر ROI افزایش یابد، در واقع عملکرد کمپین در بخش جذب مشتری موفقیت آمیز بوده و سرنخهای زیادی تبدیل به مشتری واقعی شدهاند. اتوماسیون بازاریابی چیست؟ اتوماسیون بازاریابی با تأثیری که در بخش دریافت دادهها میگذارد، بیشترین تأثیر را در بخش بهبود حفظ مشتری نصیبتان خواهد کرد. اتومیشن مارکتینگ با ارسال به موقع پیامهای هدفمند به مخاطب هدف میتواند نرخ ریزش را کاهش یابد یا مشتری را به اصطلاح روی هوا بزند. ابزارهای مارکتینگ اتومیشن با هوش مصنوعیدر جمعآوری و تحلیل دادههای مشتری عالی هستند.
حالا تیم فروش شما زمان بیشتری دارند تا روی استراتژی کلی تمرکز کردده و سرنخهایی را پرورش دهن که همان موتور استارت برند خواهد بود. بهبود تعامل با افراد، میتواند به پیوند جدی تر بین مخاطب و کسب و کار منجر شود. در این صورت ترافیک ورودی از کانالهای بازاریابی مختلف بیشتر میشود و احتمال فروش افزایش مییابد.
هوش مصنوعیزمانی بهترین عملکرد را دارد که پشت سر آن یک تیم قوی، برنامه و فرآیند وجود داشته باشد. بازاریابی به سمت اتوماسیون کامل پیش میرود و بسیاری از وظایف مانند برنامهریزی تبلیغات، تولید محتوا و تحلیل عملکرد کمپینها بدون نیاز به مداخله انسانی انجام خواهد شد. در چارچوب سفر مشتری (CustomerJourney) هزینههای بازاریابی در طول زمان و درجهت پایان سفر مشتری، با تمرکز برحفظ مشتری، فروش جانبی و حمایت، افزایش مییابد.
مدیریت کمپینهای ایجاد لید از طریق اتوماسیون بازاریابی، شناسایی و هدفگذاری مشتریان را آسان و پیشنهادهای مناسب را به مخاطبین مناسب ارائه میکند. بنابراین تعاملات موثری با مشتریان بالقوه صورت میگیرد و باعث افزایش فروش میشود. این ابزارها به بازاریابان ایمیلی کمک میکنند تا با شخصیسازی پیامها و ارسال خودکار ایمیلها، تعامل بهتری با مخاطبان خود داشته باشند و از دادههای دقیق برای بهبود عملکرد کمپینهای ایمیلی خود استفاده کنند. ActiveCampaign یک پلتفرم محبوب برای بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون بازاریابی است. این نرمافزار ابزارهایی مانند ارسال خودکار ایمیلها، مدیریت کمپینها، و امتیازدهی لیدها را ارائه میدهد. ActiveCampaign به دلیل رابط کاربری ساده و قیمت مناسب، برای کسبوکارهای کوچک و متوسط بسیار جذاب است.
ابزارهای تبلیغات هوشمند با استفاده از هوش مصنوعیو یادگیری ماشین، به کسبوکارها کمک میکنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را بهصورت خودکار بهینهسازی کنند و محتوای تبلیغاتی را به مخاطبان مناسبتر نمایش دهند. این ابزارهای هوش مصنوعیدر بازاریابی با تحلیل دادههای کاربران، رفتارهای قبلی آنها را بررسی میکنند و تبلیغات را به شکلی هدفمند و موثر ارائه میدهند. نتیجه استفاده از این ابزارها، افزایش بازگشت سرمایه (ROI)، بهبود نرخ کلیک (CTR) و کاهش هزینههای تبلیغاتی است.
این به شما امکان میدهد با محتوای بسیار شخصی سازی شده و مفید، مشتریان بالقوه را پرورش دهید و در تبدیل آنها به مشتریان راضی و مشتریان به حامیان وفادار کمک میکند. این ابزار در ترکیب با ارتباط انسانی، میتواند فلایویلی ایجاد کند که باعث رشد کسب و کار شما شود. شما میتوانید با تمرکز بر سفر مشتری، به جای نیازهای کسب و کار خود شروع کنید. نقاط تماس بالقوهای را شناسایی کنید که میتوانند از اتوماسیون بازاریابی سود ببرند و فرایندهایی را ایجاد کنید که مسیر حرکت مشتری را از نقطه تماس به نقطه دیگر آسان کند. ابزارهای هوش مصنوعیدر بازاریابی نه تنها امکان جمعآوری و تحلیل دادههای وسیع را فراهم میکنند، بلکه توانایی پیشبینی رفتار مشتریان و ارائه محتوا و تبلیغات به صورت هدفمند را نیز دارند.
هوش مصنوعیدر ایران نیز در حال رشد است و شرکتهای مختلفی در زمینه بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعیفعالیت میکنند. برند “هوش من” یکی از نمونههای موفق در این حوزه است که خدماتی مانند تحلیل دادههای بازاریابی و ارائه پیشنهادات سفارشیشده را ارائه میدهد. هوش مصنوعی قادر خواهد بود احساسات کاربران را از طریق متن، صدا و تصاویر تحلیل کند. این اطلاعات به برندها کمک میکند تا ارتباطات عمیقتری با مخاطبان خود ایجاد کنند. در آینده، ایمیلهای تبلیغاتی بهطور کاملاً خودکار و بر اساس علایق و تعاملات قبلی کاربران طراحی خواهند شد. این موضوع باعث افزایش نرخ باز شدن ایمیلها و بهبود ارتباط برندها با مشتریان خواهد شد.
این بهبود به این معنی است که حتی کسب و کارهای کوچکتر نیز میتوانند از ابزارهای قدرتمند بازاریابی هوش مصنوعیاستفاده کنند. عملکرد آنها را نسبت به اهداف خود به دقت زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز، برای تغییر رویکرد خود آماده باشید. همچنین، نظارت بر ابزارهایتان به شما کمک میکند تا هرگونه اشتباه یا سوگیری در دادهها را شناسایی کنید و از نتایج ناخواسته جلوگیری کنید. یکی از مهمترین مزایای هوش مصنوعیدر مارکتینگ اتومیشن که بسیاری از بازاریابان باتجربه آن را دوست دارند، روانتر و سادهتر کردن بازاریابی است. هوش مصنوعی کارهای تکراری را انجام میدهد و به تیم شما امکان میدهد تا روی سایر کارهای مهم تمرکز کنند.
رباتهای چت عالی هستند زیرا همیشه در دسترس هستند و میتوانند به سرعت به اکثر سوالات پاسخ دهند. رباتهای چت به بخش جداییناپذیر استراتژیهای شبکههای اجتماعی تبدیل شدهاند. اینگونه است که میتوانید از هوش مصنوعیدر فرآیندهای بازاریابی خود استفاده کنید.
دیجیتالینگ چگونه از مارکتینگ اتومیشن استفاده میکند؟
ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات مشتریان از هوش مصنوعیو پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تحلیل احساسات موجود در متنهای آنلاین مانند نظرات، بررسیها، پستهای شبکههای اجتماعی و ایمیلها استفاده میکنند. این ابزارهای هوش مصنوعیدر بازاریابی به کسبوکارها کمک میکنند تا بفهمند مشتریان چه احساسی نسبت به محصولات یا خدمات آنها دارند و بازخوردهای مثبت و منفی را به سرعت شناسایی کنند. با استفاده از این دادهها، برندها میتوانند بهموقع به انتقادات پاسخ دهند، نقاط ضعف خود را بهبود بخشند و استراتژیهای بازاریابی موثرتری ایجاد کنند. استراتژیهای بازاریابی با هوش مصنوعی نه تنها به کسبوکارها امکان میدهند تا بهرهوری خود را افزایش دهند، بلکه راههای نوینی برای تعامل با مشتریان و بهبود تجربه آنها فراهم میکنند.
هوش مصنوعیبرای تحلیل دقیق و ارائه نتایج قابل اعتماد به دادههای دقیق و ساختارمند نیاز دارد. دادههای ناقص یا نادرست میتوانند منجر به تصمیمات اشتباه و تأثیر منفی بر عملکرد بازاریابی شوند. تعداد زیادی ابزار دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که به شما امکان میدهند جریانهای کاری اتوماتیکی را ایجاد کنید، اما برخی از آنها از سایرین برتری دارند.
۸۰ درصد از مشتریان، بیشتر از برندهایی خرید میکنند که تجربههای سفارشی و مرتبط به آنها ارائه میدهند. مشاوران حرفهای ما در پیام گستر آماده هستند تا برای راه اندازی CRM و بهبود کسب و کارتان به شما کمک کنند. قیمت نرم افزارها و پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی با توجه به مواردی که در ادامه به آنها میپردازیم متغیر است. از طرفی با شخصیسازی محتواها میتوانید مشتری هدف را جذب کرده و متناسب با آن نیز اقدام هزینهدار انجام دهید تا مستقیم بهسراغ مخاطب هدف بروید و هزینهها به نصف یا صفر کاهش یابند. در این قسمت سعی داریم پرکاربردترین نمونههای استفاده از اتوماسیون بازاریابی در بین کسبوکارهای جهانی را به شما نشان دهیم. به این ترتیب، کارهای بیشتری در زمان کمتر و با حفظ کیفیت گذشته به سرانجام میرسند.
این تلاشها با انجام خرید توسط فرد به نتیجه میرسند اما این پایان ماجرا نیست؛ چرا که جلب رضایت مشتری از کالاها و خدمات ارائه شده و حفظ تمایل او برای تعامل با برند، چالشی دیگر خواهد بود. حفظ مشتری نیازمند شناخت و درک نیازهای او بوده و ارسال پیامهای شخصیسازی شده راه رسیدن به این هدف است. برای مثال با اتوماسیون بازاریابی میتوان موجود شدن محصولات مورد علاقه کاربر را به اطلاع او رساند { سئو مگ|} یا تولد او را با یک تخفیف ویژه تبریک گفت. این همان ارتباط احساسی و معناداری است که از طریق تکنولوژی بازاریابی (مارتک) و در قالب پلتفرم اتوماسیون بازاریابی ممکن میشود. برقراری این ارتباط در نهایت باعث ایجاد یک رابطه دوستانه بین برند و مشتری شده و وفاداری را به همراه میآورد.
بازاریابی خودکار مفهومیاست که به شرکتها اجازه میدهد از نرم افزارها برای عملکرد بهتر استفاده شود. در این مقاله به طور کامل به بررسی اینکه بازاریابی خودکار (marketing automation) چیست و چه کاربردی دارد، پرداختیم. این بینش عمیق به بازاریابان اجازه میدهد تا کمپینهای بازاریابی هدفمند و مؤثرتری ایجاد کنند.
هوش مصنوعیبا توانایی تحلیل دادههای گسترده و ارائه بینشهای عمیق، به بازاریابان کمک میکند تا تصمیمگیریهای هوشمندانهتری انجام دهند و کمپینهای بازاریابی خود را بهینهسازی کنند. هوش مصنوعیهمچنین به شرکتها این امکان را میدهد که به طور خودکار و در زمان واقعی، پاسخهای مناسبی به سوالات مشتریان ارائه دهند و تجربه مشتری را بهبود ببخشند. شما به طور بالقوه میتوانید هزینههای کارکنان را کاهش دهید مگ سئوو در عین حال وقت تیم خود را برای کار روی پروژههای مهم تر و استراتژیک آزاد کنید.
شروع به ساختن استراتژی اتوماسیون بازاریابی خود کنید.
یکی از نگرانیها در اتوماسیون بازاریابی این است که برندها ممکن است احساسات انسانی و ارتباطات شخصی را از دست بدهند. پیامهای خودکار، هرچند میتوانند کارآمد باشند، اما اگر بیش از حد از آنها استفاده شود، ممکن است مشتریان احساس کنند که برند بیش از حد به اتوماسیون وابسته است و این به کاهش اعتماد و وفاداری مشتری منجر شود. سپس بعد از یک ماه از طرف شرکت با هریک از این مشتریان بالقوه تماسی حاصل شود.
نتیجه استفاده از این ابزارها، افزایش نرخ تعامل، بهبود تجربه مشتری و در نهایت، افزایش فروش و وفاداری مشتریان است. شخصیسازی محتوا به ویژه در بازاریابی ایمیلی، وبسایتها و تبلیغات دیجیتال کاربرد گستردهای دارد. در بهترین حالت، اتوماسیون بازاریابی ترکیبی از نرم افزار، استراتژی و مشتری مداری است.
آیا تا به حال سعی کرده اید ارائه دهندگان محصولات یا خدمات خود را تغییر دهید؟ آیا آنها برای حفظ شما سخت تلاش میکنند؟ بیشتر صنایع یا بخشها به روشهای مشابهی اقدام به ارائه محصول یا خدمات خود میکنند. جهت مشاهده رویدادهای تخصصی در حوزه مدیریت استراتژیک به لینک رویدادها مراجعه نمایید. آکادمیبازار مجموعهای آموزشی و مشاورهای با مدیریت استاد احمد محمدی است که سابقه ارائه خدمات به هزاران نفر در سراسر کشور در زمینه توسعه مهارتهای فردی و شغلی را دارد. این یک قانون کلی است که اغلب بهتر است هزینه بیشتری را صرف تیم و برنامهریزی خود کنید تا صرف فناوری به خودی خود.
{
بهترین ابزار مارکتینگ اتومیشن در سال 2024 چیست؟
|}
این ابزارها اغلب به کسبوکارهای کوچک و متوسط کمک میکنند تا بتوانند از فرایندهای بازاریابی خود استفاده بهینه کنند و هزینههای اضافی را کاهش دهند. همچنین، این ابزارها به دلیل طراحی بومیشده برای بازار ایران، نیازهای خاص کسبوکارهای ایرانی را بهتر پوشش میدهند و به راحتی میتوانند با سایر ابزارهای محلی و بینالمللی یکپارچه شوند. هرگونه کمبود یا اشتباه در دادهها میتواند منجر به تبلیغات نادرست، پیشنهادات بی ربط و در نهایت کاهش تاثیرگذاری کمپینها شود. اتوماسیون بازاریابی با چنین تجزیه و تحلیلهایی میتواند به اولویتبندی زمان کارکنان فروش، اندازهگیری اثربخشی نقاط تماس با لید و اثرگذاری کلی کمپین کمک کند.
نرم افزار اتوماسیون بازاریابی هنگامیکه سرتاسر شرکت خود را به آن مجهز کنید میتواند موانع پیش روی شما را از بین ببرد و همچنین باعث صرفه جویی زمان شما و رشد و توسعه سازمان و کسب و کارتان شود. به علاوه این ابزار در بهبود ارتباط و تعامل شما با مشتری نیز تاثیر گذار است و با در نظر گرفتن نیاز مشتریان شما میتواند آنچه را که در کسب و کار شما جستجو میکنند به راحتی در دسترس آنها قرار میدهد. به صورت کلی ابزار مورد نظر در سازماندهی و منسجم شدن سیستم بازاریابی شما تاثیر بسزایی میگذارد.
همچون موارد گذشته، مارکتینگ اتومیشن میتواند از طریق اجرای کمپین بازاریابی هوشمند، مشتریان غیرفعال را به خریدهای بعدی ترغیب کند. حالا چطور اتوماسیون در صرفهجویی هزینهها نقش دارد؟ اتوماسیون بازاریابی میتواند با کمک ابزارها و پلتفرمهای مخصوص به خود وظایف چند کارمند را همزمان انجام دهد. وقتی صحبت از افزایش نرخ تبدیل به میان باشد، تیم شما درمانده نخواهد ماند، چراکه اتوماسیون بازاریابی به کمکشان خواهد آمد. نکته بعد در مورد فواید مارکتینگ اتومیشن کاهش خستگی و فرسودگی منابع انسانی است.
{
«ریفرال»: سیستم هدیه معرفی مدرسه اینورس چطور کار...
|}
خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعیهمیشه آماده کمک و اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتری است. از رسانههای اجتماعی گرفته تا وبسایتها، هوش مصنوعیبه راهنمای نهایی برای قرار دادن محتوای شما دقیقاً در جایی که بیشتر میدرخشد تبدیل میشود. این میتواند به شما کمک کند تا تمام مکانهای مخفی بازاریابی را بشناسید تا به بهترین اثر برسید. بر اساس گزارشها، پیش بینی میشود که اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال 2028 به 107.5 میلیارد دلار افزایش یابد. آیا هوش مصنوعی میتواند به سازماندهی و اثربخشی تعامل شما با مشتری کمک کند؟ انتخاب درست زمینههایی که روی آنها تمرکز میکنید، میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. استفاده از نرمافزار بازاریابی خودکار و درک رفتار مشتری از طریق تحلیل پیشبینیگر، بسیار مهم است.
{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتمهای گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکههای اجتماعی|مدیریت شبکههای اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}